Alicante hotspots en tips

Ik vind het heerlijk om samen met mijn gezin op vakantie te gaan, maar quality time samen met mijn vriend (Jan) is natuurlijk ook heel belangrijk! Daarom vertrokken we vorige week samen voor 4 dagen naar Alicante. Voor ons allebei de eerste keer en wat ook nog eens heel leuk is, we gaan bij Kim op visite (BusinessBuddy) van The Marketing Factory. Zij en haar vriend wonen het grootste deel van het jaar in Moraira.

Dankzij de tips van Kim en een huurauto hebben we enorm mooie plekjes ontdekt en op heerlijke plaatsen gegeten. Ik vind het leuk die je te laten zien. Lees je mee?

Als je naar Alicante gaat is het echt aan te raden een auto te huren. Zonder auto kom je nergens en lopen of fietsen is geen optie. Je kunt uiteraard ook overal een taxi voor nemen, maar dat is erg kostbaar en die laat je niet de plekjes zien die je met een auto zelf kunt ontdekken.”

Belangrijke tip:

Wij boeken altijd een huurauto als we op vakantie gaan, zodat we kunnen gaan en staan waar we willen. Op die manier ontdek je allerlei leuke nieuwe plekjes die anders aan je voorbij zouden gaan. Huur een auto altijd bij een goede maatschappij en ontwijk organisaties als RentalCars en HolidayCars. Je betaald bij aankomst dan vaak nog een extra hoge borg of bent verplicht een dubbele verzekering af te sluiten.
Onze tip: Boek bij SunnyCars, je betaald een eerlijke prijs en hebt geen verassingen bij aankomst.

Vrijdagavond

We vertrokken via Airport Weeze richting het vliegveld van Alicante. Helaas, we hebben bijna 1,5 uur vertraging gehad en de reistijd was langer dan gepland. Bij aankomst hebben we onze huurauto opgehaald bij de verhuurmaatschappij, net buiten de luchthaven en zijn we vertrokken richting ons hotel.

De komende paar dagen verblijven we in Calpe, in een eenvoudig hotel aan de zee. De rit van de luchthaven naar calpe bedraagt ongeveer een uur. Toen we bijna zijn aangekomen bij het hotel zijn we gestopt bij de Burger King. Niet echt een hotspot te noemen, maar het was inmiddels middernacht en we hadden nog geen avondeten op;-)

Allebei moe van de reis hebben we daarna snel ingecheckt en zijn we gaan slapen.

Zaterdag

De volgende ochtend worden we heerlijk wakker in het hotel. We ontbijten even snel tegenover het hotel en pakken daarna de auto richting Altea. Een prachtig kiezelstrand met een oneindig lange boulevard, allemaal leuke eettentjes en op sommige delen van het strand kun je een strandbedje huren.

We eten ‘s middags bij een lunchroom waar ze heerlijke verse tonijn met avocado op het menu hebben staan. Na de lunch gaan we nog even een paar uurtjes op het strand liggen, het is heel warm, maar het waait wel flink, gelukkig!

We vertrekken weer op tijd naar ons hotel want vanavond zijn we uitgenodigd bij Kim en haar vriend in Moraira. Ongeveer een half uurtje rijden vanaf ons hotel en ik wil me nog even optutten voordat we gaan. Om 17:00 uur worden we verwacht voor een borreltje.

Kim en haar vriend hebben om 19:30 uur geserveerd bij Vall de Cavall in Javea. Via een landweggetje met een heel smal bruggetje kom je uit op een landgoed. Op een paardenranch bevindt zich het restaurant wat van Belgische eigenaren is. De paardenranch is ook in gebruik door de eigenaren die zelf actief aan eventing doen. Het restaurant heeft echt een prachtig uitzicht over het zwembad en de stallen.

Vall de Cavall, Javea

De service, het personeel het eten alles is echt super. Toevallig was dit weekend Jan jarig en hebben we dit super kunnen vieren met op het einde van de avond natuurlijk een verrassing MET vuurwerk;-)

Zondag

Na een super gezellige avond zijn we zondag vertrokken richting Valencia. Ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Calpe en leek ons leuk om een dagje heen te gaan. Het is hoogseizoen (hadden we niet helemaal bij stil gestaan) warm en natuurlijk megadruk in zo’n stad als Valencia.

We parkeren de auto in het centrum en lopen door wat straten.

Na een drankje bij lunchroom Nederland 1814 bezoeken we nog enkele winkels. We hoopten eigenlijk dat we een tas konden scoren bij Louis Vuitton, maar helaas. Er is een Louis Vuitton winkel, maar vrij klein met ook maar een beperkte collectie. (Eigenlijk gingen we daarvoor met name naar Valencia;-)

Lunchroom Nederland 1814, Valencia

Na een uur door de stad te hebben gelopen besluiten we terug te gaan naar de auto en naar de kust van Valencia te rijden. Op internet had ik een mooie beachclub gevonden en daar zouden we kunnen lunchen.

Aangekomen in Valencia bij de haven aan de kust bij BeachClub Marina, super mooi. Een zwembad met heerlijke ligbedden, chill muziekje en uitkijk over de enorme kustlijn. Maar, totaal niet ons ding. Mooi voorbeeld van ‘zien en gezien worden’. We hebben er even een salade gegeten beneden in het restaurant naast het zwembad en zijn weer teruggereden naar Calpe, via allemaal kleine dorpjes langs de kust richting huis. (Op zondag is er in Spanje, zelfs in het hoogseizoen veel gesloten)

Club Marina, Valencia

‘S avonds besluiten we in Calpe te blijven en te gaan eten in de haven bij een visrestaurant. Club Nautico is eigenlijk voor de booteigenaren die in de haven een boot hebben liggen, maar is ook open voor mensen die alleen willen komen eten. Je hebt hier echt een fantastisch uitzicht over de haven. Ze hebben er ook heerlijk oesters;-)

Club Nautico, Calpe

Maandag

Onze laatste dag is aangebroken, dus tijd om nog wat leuke dingen te doen. In de haven kun je een boottocht boeken van 1 uur. Je vaart dan langs de kust van Calpe en hebt 10 minuten vrij om nog even te zwemmen.

Super leuk, maar als je vaak zeeziek wordt dan kun je dit tochtje beter overslaan, het vissersbootje schommelt namelijk flink op de zee. (Hadden wij gelukkig geen last van)

Na ons boottochtje pakken we de auto richting Altea waar we onderweg een bordje tegenkomen waarop ‘montserrat’ staat. We volgen de weg naar beneden en komen uit bij een kleine baai met een echte ‘ibiza-beachclub’. De Gin-Tonic is echt een aanrader, wat ook leuk is: Ze nevelen water vanaf het zonnescherm over het terras voor verkoeling. Heerlijk.

Club Bay Altea, Spanje

‘S avonds hebben we op aanraden van Kim gereserveerd bij Restaurant OroBianco in Calpe. Het enige Michelin-restaurant in de omgeving en voor ons een unieke ervaring. We komen aan op de locatie waar we de lift naar het restaurant moeten nemen. We worden door de gastheren begeleid naar ECHT een prachtige tafel met uitzicht over Calpe. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Het eten was heerlijk, uniek en de service was geweldig maar ook een beetje overweldigend. Een unieke ervaring en voor ons een geweldige avond!

Restaurant OroBianco, Calpe

Dinsdag

Tijd om naar huis te gaan en eigenlijk ben ik ook heel blij dat we weer naar Nederland gaan. Ik heb ons zoontje Dean enorm gemist en kan niet wachten tot ik hem weer zie. De laatste dag moeten we al vroeg uitchecken in onze kamer en rijden we naar Altea om even een hapje te eten.

De laatste keer op het strand van Altea, schieten we nog even wat foto’s. We vliegen vanaf het vliegveld van Alicante en vertrekken in de middag alvast die kant op. We winkelen nog even in El Corte Ingles (Soort warenhuis) en vertrekken dan richting het vliegveld. Je raad het al, ook daar eten we onze avondmaaltijd en zijn we klaar om weer naar Nederland te vliegen.

We hebben 4 hele leuke dagen gehad en hele mooie plekjes ontdekt in het zuiden van Spanje. Ook merkten we dat we de drukte het liefst ontwijken, wat daar goed mogelijk is. Houd je van stranden en heerlijk relaxen dan is dit deel van Spanje wellicht minder geschikt. Het is ontzettend druk en je moet je eigen strandbedje of stoel meenemen, er worden namelijk maar op een beperkt aantal plaatsen strandbedden verhuurt.

In een apart blog zal ik mijn hotspots van Alicante met je delen, dus houd het BLOG in de gaten!